söndag 4 januari 2015

4 jan Sömnad

Drog fram symaskinerna och testade lite. En liten påse som de som Agneta syr. Blev inget handtag. En trekantsneccessär, inte speciellt fin. Hade inget bra blixtlås. Men er blev en ändå.
Letade sen fram en beskrivning och en video på japanska knotbags. Gjorde ett eget mönster och fick till en. Citrontyg på utsidan och nåt tunt på insidan, snodde av ett gammalt spöke och hittade en mössa på köpet!
Gjorde fel när jag skulle sy ihop handtagen. Eller, fel och fel. Hade fel trådspänning och det blev dåligt. Sprättade och sydde om. Tog fel tyg och fick sprätta igen. Till slut blev det bra. Riktigt bra. Jag är nöjd!
Stickade vidare på Figges sockor. De blir riktigt fina. Imorgon ska jag kolla fish lip kiss heel mönstret och räkna lite så jag sätter hälen på rätt ställe.
Snart är jag klar med ena ärmen på den gröna koftan också. Kanske inte ska göra den helt lång, jag vet inte riktigt hur bred kanten ska vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar