torsdag 5 februari 2015

4 feb Mera brickband

Jag blev verkligen tänd på tekniken med brickband i helgen och det sista jag gjorde på kursen var att varpa upp ännu ett band. Fick hjälp av Malin med färgvalet (nä, ok, färgerna valde jag själv men hon hjälpte mig att se vilka nyanser som passade ihop och hur de kompletterade varandra. Något jag inte hade klarat själv!) och är supernöjd med hur det blev.

Jag trädde alla brickorna på Tvinnat och började sedan väva när jag kom hem. På en timme vävde jag mer än tio cm - otroligt häftigt att det går så snabbt. Bandet jag valde är ett där man kan variera mönstret väldigt mycket genom att vrida brickorna olika ofta. Dessutom försöker jag hålla kantbrickorna åt samma håll så länge som möjligt. Väldigt spännande.

Allra roligast var ju iofs att jag tyckte bandet var så himla snyggt! Fast lite konstigt att jag inte såg pilarna som Louise pratar om. När jag hade tagit ner det vände jag på det... Jahaaa! Där var ju framsidan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar