söndag 8 februari 2015

8 feb Nya påslakan

När Inger dog tog jag lite grejer ur hennes linneskåp, främst påslakan och tyger. Det visade sig dock att påslakanen inte var hopsydda, så de har blivit liggande.
Tills idag.
Jag tog fram overlockmaskinen och bråkade med den ett tag. Trådar hoppade ur och jag fick trä om den lite men jag fick den att fungera. Bara för att inse att jag inte behövde den, det var ju lakan med fållade kanter, det var bara att sy ihop. Så det gjorde jag, på den vanliga maskinen.
Så nu har vi tre nya påslakan och en omträdd overlockmaskin.
Marcus ville sen göra en docka. Vi tog fram en grön fleecebit och han ritade och jag klippte. Det blev ett spökhus med två dörrar och ett pappaspöke och ett barnspöke. Där ligger jag i lä vad det gäller kreativitet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar