fredag 1 januari 2016

1 januari 2016 - 1

Nytt försök.

Idag har jag vävt 20 cm på reflexbandet. Egentligen har jag tillräcklig längd men jag vill väva upp all varp. Jag var ju lite för entusiastisk när jag varpade så jag kan väva minst en meter till. Tror nog att jag kan hitta användning för bandet, så det gör inget. Bara jag får klart det före midsommar...

Annars är det startitis för hela slanten. Försöker hålla den i schack genom att pyssla med småsaker. Just nu knopar och makramé. Har lånat en massa scoutböcker om knopar och sitter och leker med det. Har också fått låna makramégarn i fem färger som jag använder. Inte lika glatt och fint som paracord, men det funkar. Har länge nu tänkt att jag ska köpa paracord men jag är lite tveksam. Varför använda plast när jag kan använda naturmaterial.

Projekt jag tar med mig in i 2016 är följande:

Aktiva
- Ullcentrums Haget med vit mönsterfärg och fyra olika gröna nyanser som bottenfärg
- Marias sjal från Året Runt
- Smillas tröja
- Vävt reflexband

Inaktiva
- Tvåändsstickade vantar. En hel (förutom tummen) och en mudd som ska börja öka för tumkil (egen design)
- Sockor med flätor, kommit en bit på skaftet på första strumpan (egen design)
- Taliesin, som fått komma ut ur påsen och stickas på igen

På planeringsstadiet
- 10-masksfilt med flätor runt hörn
- Krokad sjal på något sätt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar