onsdag 6 januari 2016

6 januari - 6

Paracord vs makramégarn?

Har knutit makramé idag, med vägledning av paracordböcker. Det är roligt men ändå inte. Makramégarnet ser så annorlunda ut så resultatet blir inte lika snyggt. Det är tvinnat och inte glansigt. Därför blir det inte roligt att öva på en ny teknik.

Troligen behöver jag hitta andra inspirationskällor, helt enkelt. Där det blir som det ser ut.

Jag hittade i alla fall en snodd som jag gjorde och fick snygg. Det kändes bra.

Jag har funderat lite på vad jag ska göra med två nystan från Tedman & Qvist som jag provade att tvåändssticka i men som inte blev bra. Nu provade jag en ny krokningsmetod men eftersom jag inte har en dubbelnål blev det inte som jag ville.

Ska istället prova vävstickning i pilar som jag har kopierat ur en bok Anastasia hade. Ikväll eller imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar